Je liep al op je tenen en dan gebeurd er nog iets…. Hierdoor is het je echt allemaal te veel. Je weet echt niet meer hoe je alles nog geregeld krijgt. Er komt weinig uit je handen, terwijl je van alles wilt. Je herkend jezelf niet meer om dat je bij het minste of geringste al emotioneel voelt.

Er is een ernstige ziekte bij je moeder geconstateerd. Of je vader komt plotseling te overlijden. Op je werk is een reorganisatie waardoor je niet meer zeker bent van je baan. Of de relatie met je partner verloopt stroef, waar je je zorgen over maakt. De stress op je werk neemt toe. En dat maakt dat je je dagelijks leven je te veel is.

Is dan maar één druppel nodig die de emmer doet overlopen. En alles is je ineens te veel. Je voelt dat je zo niet door kunt gaan. Het lukt je niet langer om alle dingen te doen die je voorheen deed. Je probeert het wel, want je bent een doorzetter. Maar omdat het niet lukt heb je het gevoel dat je faalt. Je voelt je zwak dat het je allemaal niet meer lukt.

De situatie zelf is op dat moment niet hét probleem. Die situatie is slechts de druppel die de emmer doet overlopen. Wat je misschien niet door hebt is dat je al langer last had van chronische stress of overspannenheid. Maar die wuifde telkens weg met: “Ik moet toch door”, want mijn partner/werk/kinderen hebben mij nodig. Vul zelf maar in welk excuus jij voor jezelf gebruikt.

Realiseer je dat je al jaren met spanningen in je lichaam rondloopt. Dat je misschien al wel jaren aan het overleven bent. Dat als je eerlijk bent naar jezelf, je al heel lang niet meer zo kunt genieten zoals vroeger. Het is belangrijk om dit in te zien zodat je open staat voor een positieve verandering.

Ondanks dat een bepaalde situatie nu jouw aandacht trekt, is het belangrijk de al aanwezig stress serieus te nemen. Te vaak focussen mensen met stressklachten op de verkeerde dingen. Waardoor ze niet het resultaat behalen dat ze graag willen. Ze blijven aanmodderen en hebben het gevoel er nooit helemaal uit te komen.

Hoe lang wil je nog overleven in plaats van leven? Het ontkennen maakt in het geval van stress het probleem alleen maar groter. De klachten nemen toe. Net zo lang tot je echt niet meer verder kunt en een burn-out hebt. Veel mensen met overspannenheid worden met loeiende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis denkende dat ze een hartaanval hebben. Maar dan blijkt dat ze zich tot het uiterste gedreven hebben en een burn-out hebben.

5 tips als alles je te veel is

  1. Een gebeurtenis kan slechts de druppel zijn, waardoor alles te veel is en is. Jouw stressklachten zorgen er al langer voor dat je je niet goed voelt;
  2. Neem voldoende rust. Een motor die oververhit is laat je ook eerst afkoelen. Jouw systeem heeft al te lang overuren gedraaid;
  3. Ondanks dat je het moeilijk vind is het belangrijk om nu veel dingen te laten. Je moet echt ruimte voor jezelf maken;
  4. Vind je dat lastig? Vraag jouw omgeving om hulp. Ook la vind je dat ook lastig. Het is nu nodig;
  5. Los de spanningen op waar je al zo langer mee rond loopt op.

Een klant van mij kwam bij me omdat ze last had van een burn-out. Zij dacht dat de burn-out ontstaan was doordat haar contract niet verlengd werd.  Maar toen we in gesprek gingen, bleek ze al langer stressklachten te hebben. En dat bleek niets met haar werk te maken te hebben. Waar ze zich niet bewust van was, was dat ze jaren rondliep met onverwerkte emoties. Ik hielp haar om dit op te lossen waardoor ze de rust had en de energie had om te solliciteren.

Kortom al alles je te veel is, kijk dan niet alleen naar het laatste wat erbij kwam. Maar los vooral dat op wat er al langer onbewust speelde. Zodat je weer voor 100% energie hebt. Leer om echt die ontspanning te nemen waar je lichaam al zo lang naar verlangt. Je hoeft je hier niet schuldig over te voelen, want iedereen heeft dit nodig! Ieder op zijn of haar eigen manier. Zodat je helemaal weer kunt genieten van hoe fijn je leven is.


Advertentie

Moe, lusteloos, angst en paniek?
Stress, overspannen, burn-out?
Uw herstel begint hier!

BoFit biedt snel deskundige hulp bij burn-out en stress gerelateerde klachten, zoals slecht slapen, veel piekeren, hartkloppingen, hyperventilatie en een slechte concentratie.

Beweging en coaching in de natuur

Onze ervaren coaches werken volgens de effectieve BoFit-methode: lichaamsbeweging zonder prestatiedruk in combinatie met cognitieve en mentale coaching in de natuur. In vier opeenvolgende stappen werkt u eerst aan uw fysieke, mentale en emotionele herstel en daarna bouwt u uw eigen kracht op. De BoFit-methode is wetenschappelijk onderbouwd.

Resultaat van het BoFit-hersteltraject:

  • Positief zelfbeeld en een goede lichamelijke conditie.
  • Gezonde gedrevenheid en een optimale energiebalans.
  • Gerichte buikademhaling en een ontspannen lichaamshouding
  • De juiste balans tussen gevoel, verstand en lichaam om gewenste keuzes te maken.

Wat als alles je te veel is? 1

 

--- Ik wil meer informatie ---


Advertentie

Moe, lusteloos, angst en paniek?
Stress, overspannen, burn-out?
Uw herstel begint hier!

BoFit biedt snel deskundige hulp bij burn-out en stress gerelateerde klachten, zoals slecht slapen, veel piekeren, hartkloppingen, hyperventilatie en een slechte concentratie.

Beweging en coaching in de natuur

Onze ervaren coaches werken volgens de effectieve BoFit-methode: lichaamsbeweging zonder prestatiedruk in combinatie met cognitieve en mentale coaching in de natuur. In vier opeenvolgende stappen werkt u eerst aan uw fysieke, mentale en emotionele herstel en daarna bouwt u uw eigen kracht op. De BoFit-methode is wetenschappelijk onderbouwd.

Resultaat van het BoFit-hersteltraject:

  • Positief zelfbeeld en een goede lichamelijke conditie.
  • Gezonde gedrevenheid en een optimale energiebalans.
  • Gerichte buikademhaling en een ontspannen lichaamshouding
  • De juiste balans tussen gevoel, verstand en lichaam om gewenste keuzes te maken.

Meer informatie >

Wat als alles je te veel is? 2

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here